Skocz do zawartości

E-Sport 2021


Alibaba

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 weeks later...

Polska scena League of Legends rozkręca się. Po 7more7 Pompa Team, ESCA Gaming oraz Gentlemen's Gaming swój skład ogłosiło Devils.one.

Kolejny sezon Ultraligi już za rogiem, więc zespoły coraz chętniej prezentują składy na 2021 rok. Jako pierwsza na zdradzenie swojej drużyny zdecydowała się 7more7 Pompa Team, która nowych zawodników zaprezentowała już przed świętami. Po nowym roku poznaliśmy składy ESCA Gaming oraz Gentlemen’s Gaming. Tym razem padło na Devils.one, które w środę ogłosiło powrót do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce.

 

„Diabły” musiały wziąć przerwę ze względów na sytuację finansową. Młody i perspektywiczny skład został zwolniony z kontraktów, a organizacja zniknęła z esportowej mapy Polski. Zawodnicy trafili pod skrzydła 7more7 Pompa Team i wywalczyli awans do EU Masters. Po rocznej przerwie Devils.one powraca z pomocą właścicieli Pompy, którzy wywalczyli slot w pierwszej lidze jako akademia, co oznaczało, że mieliby dwa miejsca w Ultralidze jako jedna organizacja. W zespole występować będzie Dawid „sheru” Wojewoda, Witold „Diagu” Nypel, Jakub „Kralzer” Tylman, Dominik „Zamulek” Biela oraz Hubert „Slipper” Burzec.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Paweł "reatz" Jańczak
Paweł "reatz" Jańczak Foto: reatz

W ostatnich dniach głośnym echem odbił się powrót Michała „snatchiego” Rudzkiego do x-kom AGO. Dzisiaj jednak Jastrzębie odsłoniły kolejny element układanki i otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie dołączenia do składu Pawła „reatza” Jańczaka!

Organizacja już od kilku dni zdradza szczegóły na temat nowego składu CS:GO. Przypomnijmy, z drużyną pożegnali się GruBy, DGL oraz Sidney. Przypuszcza się także, że na ławce rezerwowych zasiądzie leman. Jastrzębie poinformowały dzisiaj, że czwartym graczem w składzie już po przebudowie będzie właśnie reatz.

Jańczak ostatnie miesiące spędziłm, reprezentując barwy Illuminar Gaming. Jednakże po tym, jak organizacja przesunęła cały skład na ławkę rezerwowych, zawodnicy zaczęli poszukiwać nowych domów. Dla reatza będzie to x-kom AGO.

Czy reatz wyciągnie AGO na szczyt? Okaże się niebawem. Nadal jednak pozostaje jeden nieznany gracz. Krążyły plotki, że będzie to Karol „rallen” Rodowicz. Czy tak się stanie? W najbliższych dniach zapewne wszystko się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rallen ostatnim elementem nowej układanki x-kom AGO

rallen ostatnim elementem nowej układanki x-kom AGO
 
 

Poznaliśmy wreszcie pełny skład x-kom AGO. Ostatnim zawodnikiem nowego składu został Karol “rallen” Rodowicz, który powraca na polskie podwórko!

Polska szufla nie mogła się odbyć bez x-kom AGO, które pożegnało aż trzech zawodników, w tym Dominika “Grubego” Świderskiego. Teraz już wszystko jest jasne i oficjalnie wiemy, jak będzie wyglądać nowy zespól Jastrzębi na sezon 2021.

Doniesienia, jakie krążyły na polskiej scenie okazały się w stu procentach prawdziwe. Najpierw powrót do x-kom AGO zaliczył Michał “snatchie” Rudzki, a dzień później czwartym zawodnikiem został Paweł “reatz” Jańczak. Teraz ostatnim już elementem układanki ogłoszono Karola “rallena” Rodowicza, który ostatnio głównie skupiał się na FPL’u, a jeszcze wcześniej na grze w miksie POLAND.

Praktycznie pewny był powrót polskiego hulka na polską scenę, który miał w tamtym roku m.in. krótki angaż w IHG. Jednak rallen wraz ze snatchiem nie dołączyli dłużej do drużyny, przez co tamtej pory o zawodniku praktycznie nie słyszeliśmy. Jednak Karol powrócił do gry miksem POLAND w eliminacjach do DreamHacka. Polakom wtedy brakło jednego spotkania, aby przebrnąć przez eliminacje i awansować na główną fazę turnieju.

Skład x-kom AGO na papierze wygląda naprawdę dobrze, jednak wszystko zweryfikuje serwer. Warto przypomnieć, że nowy skład Jastrzębi weźmie udział w turniejach Sweet Snow Cup oraz zagra w nadchodzącym sezonie ESEA Premier, gdzie w grupie zmierzy się m.in. z PACT’em czy nowym składem Janusza “Snaxa” Pogorzelskiego.

Ostateczny skład x-kom AGO wygląda następująco:

  • Damian “Furlan” Kisłowski
  • Maciej “f1ku” Miklas
  • Michał “snatchie” Rudzki
  • Paweł “reatz” Jańczak
  • Karol “rallen” Rodowicz
  • Mikołaj “miNIr0x” Michałków (trener)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

TARCZYŃSKI CORAZ BARDZIEJ ANGAŻUJE SIĘ W E-SPORT. FIRMA STWORZYŁA WŁASNĄ ORGANIZACJĘ!

Tarczy%C5%84ski-Protein-Team-760x453.png
Coraz chętniej i śmielej firmy wkraczają do świata sportów elektronicznych. W tych kręgach pewnie zaczyna funkcjonować Tarczyński, czyli producent wędlin, kabanosów, parówek czy przekąsek białkowych. W czwartek firma oficjalnie ogłosiła, iż wystartowała z nowym projektem, tworząc własną organizację i jednocześnie drużynę w Counter-Strike: Global Offensive. Zespół nosi nazwę Tarczyński Protein Team. 

 

Transmisje z turniejów

 

Dla firmy Tarczyński poruszanie się w świecie sportów elektronicznych nie jest niczym nowym. W ubiegłym roku powstał bowiem projekt pt. “Tarczyński Studio Live”, który odpowiada za transmisje na żywo z wydarzeń gamingowych. Tym razem marka produkująca mięsne przekąski poszła o krok dalej.

 

Tarczyński Protein Team

 

Na polskiej scenie Counter-Strike’a pojawiła się bowiem nowa drużyna – Tarczyński Protein Team, który już dziś (tj. 5.02.2021) rozgrywa swój pierwszy mecz. W takich słowach decyzję o utworzeniu zespołu skomentował Tomasz Tarczyński, członek zarządu i dyrektor marketingu i eksportu Tarczyński S.A. – Myślę, że mogę śmiało powiedzieć, że e-sport to przyszłość zarówno w branży sportowej i marketingowej. Fenomen tego obszaru dostrzegliśmy już jakiś czas temu, ponieważ świetnie wpisuje się w strategię rozwoju marki Tarczyński. Dlatego też po niewątpliwym Sukcesie Tarczyński Studio Live zdecydowaliśmy się na kolejny krok w tym obszarze i stworzenie własnej organizacji, która rywalizować będzie na polskich i międzynarodowych arenach. Chcemy budować świadomość młodych konsumentów związaną z pożywnością przekąsek, szczególnie tych wysokobiałkowych i wiemy, że poprzez e-sport możemy zrealizować ten cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ZNAMY POLSKICH REPREZENTANTÓW NA UNIVERSITY ESPORTS MASTERS

 
Brozm1-6-760x507.jpg
Podsumowanie fazy jesiennej University Esports - EDU. Znamy polskich reprezentantów na University Esports Masters

 

Za nami pierwszy etap bieżącego sezonu University Esports – EDU (do niedawna AZS Edu Esports). 42 drużyny studenckie rywalizowały w Counter-Strike’a i League of Legends o awans do fazy jesiennej oraz – w przypadku LoLa – na europejskie rozgrywki University Esports Masters. Poznaliśmy 2 zespoły, które wystąpią w esportowym odpowiedniku Ligi Mistrzów dla studentów.

 

Po 7 kolejkach ligowych i meczach barażowych mamy jasność – oto reprezentacje uczelni i klubów AZS, które na wiosnę zagrają w ramach dywizji Counter-Strike’a:

 
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (I miejsce w grupie 1)
  • Uniwersytet Warszawski (I miejsce w grupie 2)
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (I miejsce w grupie 3)
  • Akademia Górniczo-Hutnicza (II miejsce w grupie 1)
  • Politechnika Krakowska (II miejsce w grupie 2)
  • Uniwersytet Gdański (II miejsce w grupie 3)
  • Politechnika Wrocławska (awans po barażach)
  • Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej (awans po barażach)
 

Z kolei w rozgrywkach League of Legends awans wywalczyli:

 
  • Akademia Górniczo-Hutnicza (I miejsce w grupie 1)
  • Politechnika Gdańska (I miejsce w grupie 2)
  • Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (I miejsce w grupie 3)
  • Uniwersytet Gdański (II miejsce w grupie 1)
  • Politechnika Wrocławska (II miejsce w grupie 2)
  • Politechnika Krakowska (II miejsce w grupie 3)
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (awans po barażach)
  • Politechnika Śląska (awans po barażach
 

W zmaganiach o tytuł mistrzowski zostały więc reprezentacje 10 uczelni i klubów AZS, z czego aż 6 w obu dywizjach. Faza wiosenna rusza 2 marca i potrwa do połowy maja. Po 4 zespoły awansują na turniej finałowy, który wyłoni najlepsze drużyny akademickie w Polsce.

 

Studenci rywalizujący w League of Legends walczyli nie tylko o możliwość gry na wiosnę, ale także awans do esportowego-akademickiego odpowiednika Ligi Mistrzów. To University Esports Masters – turniej dla najlepszych zespołów studenckich z 14 krajów Europy. W tym roku Polsce przypadają potencjalnie aż 3 sloty w UEM – 2 dla drużyn z fazy jesiennej i 1 dla zwycięzcy etapu wiosennego, który zagra w turnieju kwalifikacyjnym ostatniej szansy.

 

Dwie drużyny, które będą reprezentować Polskę w University Esports Masters już od kwietnia, poznaliśmy po specjalnych barażach dla zwycięzców grup:

 
  • Akademia Górniczo-Hutnicza (2 zwycięstwa w barażach, wyższy seed)
  • Politechnika Gdańska (1 zwycięstwo w barażach, niższy seed)
 

Zarówno faza grupowa, jak i czerwcowe finały UEM 2021 odbędą się online. Pocieszeniem dla uczestników będzie z pewnością wizja nagrody pieniężnej – w puli jest aż 15 tysięcy euro.

 

Bieżące informacje na temat studenckich rozgrywek krajowych i międzynarodowych można znaleźć na Facebooku i Twitterze University Esports – EDU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

MERCEDES-BENZ WSPIERA POLSKĄ SCENĘ E-SPORTU

espot-mercedes-3481-760x507.jpg
Mercedes-Benz od wielu lat dostrzega potencjał sportu elektronicznego i w ramach swojej strategii wspiera e-sportowe wydarzenia, a przy okazji odwołuje się do młodszych grup docelowych. Teraz polski oddział producenta ze Stuttgartu nawiązał współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją e-sportu w Polsce. Jeden z elementów partnerstwa to ESPOT powered by Mercedes-Benz, którego fizyczną „siedzibą” będzie ESPOT, czyli studio gamingowe w sercu Warszawy, miejsce nowoczesnej rozrywki zarówno dla całych rodzin, jak i dla aspirujących graczy.

 

Sport elektroniczny dynamicznie zyskuje na popularności – a pandemiczne warunki tylko przyspieszyły jego rozwój. E-sportowe wydarzenia śledzi wielu fanów, a ich zawodnicy wyrastają na prawdziwe gwiazdy i zawodowo utrzymują się z rywalizacji. E-sportowcy nie skupiają się na fizycznej sile, ale na sprawności intelektualnej – muszą wyróżniać się ponadprzeciętnymi zdolnościami koncentracji, znakomitą koordynacją ruchową i błyskawicznymi czasami reakcji. Istotne są także umiejętność współpracy w zespole. Podobnie w przypadku tradycyjnych sportów do osiągnięcia wysokiego poziomu sprawności umysłowej i fizycznej niezbędne są intensywne, codzienne treningi.

 

Globalna społeczność widzów śledzących e-sportowe rozgrywki liczyła w ubiegłym roku 495 mln ludzi, z czego 223 mln oglądało je regularnie. Trzon publiczności stanowią tu osoby w wieku od 18 do 34 lat, cyfrowo obyte i dobrze wykształcone, a około 30% z nich to kobiety – i odsetek ten wzrasta.

 

Raport na temat branży gamingowej w Polsce z 2020 r. podaje, że w naszym kraju w gry wideo gra ponad 16 mln użytkowników, a kobiety stanowią 47% z nich.*

 

espot-mercedes-3661-scaled.jpg

 

W e-sport inwestują dziś profesjonalne tradycyjne kluby sportowe, a także marki – jak Mercedes-Benz. Producent samochodów premium ze Stuttgartu już od kilku lat wspiera e-sportowe serie i wydarzenia, odpowiadając na rosnącą popularność e-sportu i zwracając się do nowych, młodych grup docelowych. W 2020 r. został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń e-sportowych League of Legends, w tym ekskluzywnym partnerem ceremonii wręczenia trofeum Mistrzostw Świata LoL.

 

Teraz Mercedes-Benz rozpoczyna współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją sportów elektronicznych w Polsce. Jej zawodnicy rywalizują między innymi w League of Legends – sieciowej grze komputerowej z gatunku multiplayer online battle arena, która w 2020 r. osiągnęła liczbę około 100 mln graczy . Illuminar Gaming od ponad 4 lat zrzesza najlepszych polskich graczy komputerowych. Ekipa sześciokrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski, reprezentuje nasz kraj na turniejach międzynarodowych, a jej występy obejrzały setki tysięcy osób. Największym osiągnięciem zespołu jest wicemistrzostwo Europy EU Masters.

 

Organizacje e-sportowe można porównać do klubów sportowych. Zamiast dyscyplin mamy tu konkretne tytuły gier. Obecnie w ponad 100 profesjonalnych drużynach League of Legends rywalizujących w regionalnych ligach na całym świecie gra ponad 800 e-sportowców.

 

 Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją e-sportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na e-sport – powiedział Fryderyk “Veggie” Kozioł, Head of Esports w Illuminar Gaming.

 

Studio ESPOT zlokalizowane jest w Elektrowni Powiśle od października 2020 r. To przestrzeń do organizacji wydarzeń i miejsce nowoczesnej, odpowiedzialnej rozrywki zarówno dla rodzin, jak i aspirujących graczy, łączące światy gier wideo, sportu oraz muzyki. ESPOT oferuje w pełni wyposażone studio do transmisji online z dużą strefą gamingową (45 stanowisk z wysokiej klasy sprzętem i szybkim, bezpiecznym łączem internetowym oraz kamerami 4K), a także zapleczem gastronomicznym oraz przestrzenią dla nawet 100-osobowej publiczności. ESPOT podąża śladem powstających na całym świecie aren esportowych i jest pierwszym miejscem tego typu w Polsce, które łączy świat gamingu i esportu, ze światem lifestyle, muzyką i gastronomią.

 

*Dane pochodzą z raportu „The game industry of Poland — Report 2020”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POLSKI E-SPORT WALCZY Z HEJTEM!

 
Szpero-1-760x507.png
Różnego rodzaju hejt jest zauważalny w każdej dziedzinie. Dotyczy to także e-sportu. Za sprawą sytuacji, która miała miejsce w ostatnim czasie w środowisku polskiego Counter-Strike'a, ruszyła specjalna akcja, która ma na celu walczyć z hejtem. 

 

Atak na zawodnika

 

Sprawa dotyczy pojedynku Anonymo Esports i Wisły All in Games Kraków. W tym spotkaniu ze słabej strony zaprezentował się Wiktor “mynio” Kruk. Słabszy dzień nie był jednak żadnym usprawiedliwieniem komentarzy, jakie pojawiały się w trakcie tego starcia. Wielu użytkowników w bardzo wulgarny sposób krytykowało zawodnika na czacie streama.

 

O całej sprawie wypowiedział się przeciwnik Wiktora Kruka – Grzegorz “szpero” Dziamałek, który potępił wpisy, jakie pojawiały się w trakcie pojedynku.

 

Walka z hejtem

 

W związku z zaistniałą sytuacją, ruszyła specjalna akcja pod hasłem 100% ESPORTS 0% HATE, którą zainicjowała federacja Honoris. Wielu graczy i organizacji CS:GO zaczyna dołączać się do tego ruchu, publikując odpowiednie wpisy w mediach społecznościowych.

 

Szpero.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...