Skocz do zawartości

Formuła 1 - 2020


Alibaba

Rekomendowane odpowiedzi


Kalendarz F1 2020:
 
Australia Grand Prix Australii
13-15 marca 
174px-Albert_Lake_Park_Street_Circuit_in
 
Bahrajn Grand Prix Bahrajnu
20-22 marca Moon symbol crescent.svg
170px-Bahrain_International_Circuit--Gra
Wietnam Grand Prix Wietnamu
3-5 kwietnia 
154px-Circuit_de_Hanoi.png
Chińska Republika Ludowa Grand Prix Chin
17-19 kwietnia 
190px-Shanghai_International_Racing_Circ
Holandia Grand Prix Holandii
1-3 maja 
144px-Circuit_Park_Zandvoort-1999.svg.pn
Hiszpania Grand Prix Hiszpanii
8-10 maja 
160px-Circuit_Catalunya_2007.svg.png
Monako Grand Prix Monako
21-24 maja 
177px-Monte_Carlo_Formula_1_track_map.sv
Azerbejdżan Grand Prix Azerbejdżanu
5-7 czerwca 
165px-Baku-F1-Street-Circuit-rev1.png
Kanada Grand Prix Kanady
12-14 czerwca
246px-Circuit_Gilles_Villeneuve.svg.png
Francja Grand Prix Francji
26-28 czerwca 
191px-Circut_Paul_Ricard_2018_layout_map
Austria Grand Prix Austrii
3-5 lipca 
160px-Circuit_Red_Bull_Ring.svg.png
Wielka Brytania Grand Prix Wielkiej Brytanii
17-19 lipca 
195px-Silverstone_circuit.svg.png
Węgry Grand Prix Węgier
31 lipca-2 sierpnia 
114px-Hungaroring.svg.png
Belgia Grand Prix Belgii
28-30 sierpnia 
195px-Spa-Francorchamps_of_Belgium.svg.p
Włochy Grand Prix Włoch
4-6 września 
236px-Monza_track_map.svg.png
Singapur Grand Prix Singapuru
18-20 września Moon symbol crescent.svg
182px-Singapore_street_circuit_v2.svg.pn
Rosja Grand Prix Rosji
25-27 września 
170px-Circuit_Sochi.svg.png
Japonia Grand Prix Japonii
9-11 października 
156px-Suzuka_circuit_map--2005.svg.png
Stany Zjednoczone Grand Prix USA
23-25 października 
120px-Austin_circuit.svg.png
Meksyk Grand Prix Meksyku
30 października-1 listopada
152px-Aut%C3%B3dromo_Hermanos_Rodr%C3%AD
Brazylia Grand Prix Brazylii
13-15 listopada 
120px-2014_Interlagos_circuit_map.svg.pn
Zjednoczone Emiraty Arabskie Grand Prix Abu Zabi
27-29 listopada Sun icon.svgMoon symbol crescent.svg
115px-Circuit_Yas-Island.png
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Składy na 2020:


                               

Zespół

                      
 

 

Silnik


                                   

 

Kierowca 1


                                    

 

Kierowca 2


 

 

Kierowca testowy

Mercedes AMG

Mercedes

Lewis Hamilton Valtteri Bottas nie wiadomo 
Red Bull TAG Heuer Max Verstappen Alex Albon Sebastien Buemi
Williams Mercedes George Russell Nicholas Latifi nie wiadomo
Ferrari Ferrari Sebastian Vettel Charles Leclerc Antonio Giovinazzi
McLaren Renault Carlos Sainz Lando Norris Jenson Button - Oliver Turvey
Racing Point Mercedes Sergio Perez Lance Stroll nie wiadomo
Alpha Tauri Honda Daniił Kwiat Pierre Gasly nie wiadomo
Renault Renault Esteban Ocon Daniel Ricciardo Jack Aitken
Alfa Romeo Ferrari Kimi Raikkonen Antonio Giovinazzi Robert Kubica
Haas F1 Ferrari Romain Grosjean Kevin Magnussen Pietro Fittipaldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Cytat

GP Australii: ważą się losy wyścigu, "bezpieczeństwo priorytetem" dla F1

Mimo później pory w Australii, obecnie trwają rozmowy, podczas których zapadnie decyzja o dalszych losach inauguracji sezonu 2020 Formuły 1.
 

O godzinie 12:20 czasu polskiego (22:20 w Melbourne) McLaren poinformował o pozytywnym wyniku testu na obecność koronawirusa SARS-CoV-2 u swojego pracownika. Ekipa postanowiła wycofać się z GP Australii.


Patrząc zdroworozsądkowo, rywalizacja wydaje się mało prawdopodobna, ale póki co Formuła 1 nie poinformowała o swoich dalszych działaniach.


Wiadomo jedynie, że trwają rozmowy, w których udział wezmą także lokalne władze. Decyzja może pojawić się w każdej chwili, ale sytuacji nie pomaga późna pora w Australii.

"Formuła 1 i FIA koordynują wszystkie odpowiednie organy w celu podjęcia następnych kroków. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo fanów i personelu na wyścigu."


Raporty z Melbourne sugerują, że oprócz tak krótkiego oświadczenia, nawet zespoły nie otrzymały jeszcze (godzina 14:20 czasu polskiego) żadnej informacji od F1, FIA czy organizatorów.

W trakcie pisania tego tekstu szefowie rozpoczęli swoje dyskusje na temat dalszych losów wyścigu.


Organizatorzy rundy (Australian Grand Prix Corporation - AGPC) również poinformowali o trwających rozmowach. Zdradzili też szczegóły podejrzeń koronawirusa w padoku.

"AGPC i Formuła 1 otrzymały rezultaty testów ośmiu członków zespołów od szefa Służby Zdrowia Wiktorii. Siedmiu z nich miało negatywne wyniki, które potwierdziły brak COVID-19. Ósma osoba uzyskała pozytywny wynik. Potwierdzono, że pracuje dla McLarena, który w wyniku tego wycofał się z GP Australii."

 

"AGPC prowadzi obecnie rozmowy z Formułą 1, FIA i Departamentem Zdrowia w związku ze skutkami wyników testów. Dodatkowo, dziewiąta osoba została przebadana, ale nadal nie poznano wyników. Nie była ona jednak związana z Formułą 1, FIA oraz powiązanymi stronami. AGPC poda kolejne szczegóły, gdy będzie to możliwe."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Oficjalnie: Formuła 1 wraca w pierwszy weekend lipca na torze w Austrii

 

Świetne informacje dla fanów Formuły 1. Oficjalnie potwierdzono kalendarz na europejską część sezonu 2020. Pierwsze Grand Prix zostanie przeprowadzone w pierwszy weekend lipca na torze w Austrii.

 

Tak jak wcześniej informowali przedstawiciele promotora i właściciela F1 Liberty Media, sezon opóźniony o kilka miesięcy z powodu pandemii koronawirusa rozpoczną dwa wyścigi o Grand Prix Austrii na Red Bull Ringu. Po nich zaplanowany jest start na Węgrzech i dwie rundy o Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone w sierpniu.

Dwie pierwsze imprezy, które mają zainaugurować tegoroczny sezon, planowane są przy pustych trybunach w dniach 5 i 12 lipca w Austrii na Red Bull Ringu.

W tym roku kierowcą testowym i rezerwowym w sponsorowanym przez PKN Orlen teamie Alfa Romeo ma być Robert Kubca.

 

5 lipca – Red Bull Ring
12 lipca – Red Bull Ring
9 lipca – Hungaroring
2 sierpnia – Silverstone
9 sierpnia – Silverstone
16 sierpnia – Barcelona
30 sierpnia – Spa-Francorchamps
6 września – Monza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Legendarny zespół F1 na skraju bankructwa. Zwolnili 1200 osób i to nie koniec

 

Jeśli do 17 lipca McLaren nie otrzyma poważnego zastrzyku gotówki, straci płynność finansową, informuje BBC. Grupa złożyła wniosek o pożyczkę pod zastaw fabryki oraz historycznej kolekcji samochodów. Problem polega na tym, że te aktywa zostały już zablokowane pod wcześniejszą pożyczkę.

 

McLaren od dłuższego czasu przeżywa poważne problemy finansowe. Kryzys na rynku motoryzacyjnym (Mclaren produkuje sportowe samochody), pogłębiony przez straty związane z zawieszenie sezonu Formuły 1, mają poważne konsekwencje. Zwolniono już 1200 osób z fabryki, a teraz mówi się o zwolnieniu kolejnych 70, pracujących wyłącznie dla zespołu F1

Rząd brytyjski odmówił wcześniej wsparcia w wysokości 150 milionów funtów. Firma nie może już także liczyć na zastrzyk gotówki od swoich udziałowców: funduszu majątkowego z Bahrajnu Mumtalakat oraz dwóch miliarderów: Kanadyjczyka Michaela Latiffiego i Saudyjczyka Mansoura Ojjeha, od lat związanego z McLarenem. 

Problem polega na tym, że fabryka oraz kolekcja historycznych samochodów, zostały zablokowane w 2017 roku, jako zabezpieczenie emitowanych obligacji. Dzięki tamtej akcji udało się zebrać aż 650 milionów funtów. Przełożyło się to na wyniki na torze, bowiem McLaren skończył sezon 2019 na 4. miejscu. W GP Brazylii udało się nawet zdobyć miejsce na podium, pierwsze od 2014 roku. 

W pierwszym kwartale 2020 Mclaren zanotował jednak aż 133 miliony funtów straty. I stawia sprawę jasno. Jeśli nie uzyska szybkiej pomocy finansowej do 17 lipca, straci płynność finansową. Stąd pomysł na kolejną pożyczkę pod zastaw aktywów. Ten ruch został jednak zablokowany przez grupę inwestorów, którzy twierdzą, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy firma otrzymała od nich aż 500 milionów funtów, co powinno zapewnić normalne funkcjonowanie. 

McLaren nie ma jednak pola manewru. Zwrócił się więc do sądu ze sprawą przeciwko własnemu pożyczkodawcy (UK Bank Trustees Ltd), by umożliwić powtórne zastawienie fabryki i samochodów. Argumentuje to “wyjątkowymi okolicznościami, związanymi z epidemią koronawirusa” i twierdzi, że akcja jest w pełni legalna. W uzasadnieniu napisano:

"Pandemia wywarła ogromny wpływ na wyniki całej grupy. Start nowego sezonu F1 został opóźniony. Zamknięto salony samochodowe. Przerwano dostawy części. Produkcja została utrudniona lub zawieszona. Zmalały wpływy od sponsorów oraz zamówienia od klientów. Do tego wzrosły koszty związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem". 

Sąd zapowiedział rozpoczęcie sprawy w 2 lipca. McLaren rozważa także ewentualną sprzedaż mniejszościowego pakietu akcji, co może chwilowo podreperować sytuację finansową. 

McLaren to drugi, po Ferrari, najbardziej utytułowany zespół w historii Formuły 1. Ma na koncie 8 tytułów mistrza świata konstruktorów, 12 tytułów kierowców, 182 wygrane wyścigi i 486 miejsc na podium. W barwach Mclarena jeździli między innymi: Ayrton Senna, Alain Prost, James Hunt, Niki Lauda, Emmerson Fitipaldi, Mika Hakkinen, czy Kimi Raikkonen. Obecnie kierowcami McLarena są Hiszpan Carlos Sainz oraz Brytyjczyk Lando Norris. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dla Sebastiana Vettela rozpoczynający się w weekend sezon F1 będzie ostatnim w barwach Ferrari. Niemiec nie krył zdziwienia taką decyzją zespołu. - Nie było między nami jakiegoś problemu. Jednak gdy dostałem telefon od Mattii i powiedział mi, że zespół nie ma dalszych planów względem mojej osoby, to oczywiście byłem zaskoczony - przyznał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GP Austrii

 

Plan transmisji (terminarz):

 

I trening - 3.07.2020 (11:00). Transmisja: Eleven Sports 1.

II trening - 3.07.2020 (15:00). Transmisja: Eleven Sports 1.

III trening - 4.07.2020 (12:00). Transmisja: Eleven Sports 1

Kwalifikacje - 4.07.2020 (15:00). Transmisja: Eleven Sports 1.

Wyścig - 5.07.2020 (15:10). Transmisja: Eleven Sports 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie: Fernando Alonso w Formule 1! Wielki powrót

 

Informacja, ktora wczoraj była podawana przez BBC stała się prawdziwa. Fernando Alonso od sezonu 2021 będzie kierowcą Renault - poinformował francuski zespół za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Fernando Alonso jest dwukrotnym mistrzem świata Formuły 1. Oba tytuły - w 2005 i 2006 roku - zdobywał z Renault. Czyli z zespołem, do którego teraz wraca i będzie w nim jeździć od przyszłego sezonu. 

 

Renault w mediach społecznościowych wydało komunikat, w którym  potwierdziło, że Hiszpan będzie kierowcą francuskiego teamu w Formule 1. - Zespół Renault DP World F1 z przyjemnością potwierdza Fernando Alonso wraz z Estebanem Oconem w składzie kierowców na sezon 2021 - napisano na oficjalnym koncie Renault na Twitterze.

 

Wielki powrót Fernando Alonso do F1

 

Fernando Alonso w 2021 roku zastąpi Daniela Ricciardo, który po tym sezonie przechodzi do McLarena. A więc do zespołu, z którym dwa lata temu - mając dość jazdy w środku stawki - rozstawał się właśnie Alonso.

 

- Spędziłem w tym sporcie 17 lat. Czas na zmiany. Decyzja została już podjęta kilka miesięcy temu. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, ale nowe wyzwania czekają już za zakrętem - mówił w sierpniu 2018 roku Alonso, kiedy rozstawał się z McLarenem.

 

Alonso po rozstaniu z F1 brał udział w Rajdzie Dakar. Został też dwukrotnym mistrzem World Endurance Championship, czyli wyścigów długodystansowych, gdzie triumfował w 24h Le Mans i 24h Daytona. Teraz przygotowuje się do trzeciej próby, aby wygrać słynny wyścig Indianapolis 500, który odbędzie się w sierpniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

F1 Hungarian Grand Prix (Węgry)

 

19.07.2020 15:10, Hungaroring, 70 okrążeń, 306.6 km (1 okrążenie: 4.381 km)

 

KY6X2jZA-bqe769Bb.png

Sebastian Vettel TOP3 5,75 Fortuna :n:szósty :bz:

 

Zapraszam na wyścig formuły 1 na legendarnym torze Hungaroring w Węgrzech. Początek sezonu to zdecydowana dominacja Mercedesów czyli Hamiltona i Bottasa. Ferrari ma spore problemy w dojściu Mercedesa co widać po ich wynikach, nieznacznie uciekają im też Racing Point (od przyszłego sezonu Aston Martin). Co więcej mają też chyba wewnętrzny problem ze swoimi kierowacami Charlsem Leclercem oraz Sebastianem Vettelem czego efekt mogliśmy widzieć w poprzednim wyścigu gdzie Leclerc wjechał na Vettela podczas startu i oba Ferrari zakończyły wyścig. W kwalifikacjach czerwone bolidy pojechały całkiem dobrze bo pierwszy raz w tym sezonie weszły do Q3 czego efektem są piąte i szóste miejsce na starcie. Ja odnośnie tego wyścigu wypatrzyłem ciekawy typ z bardzo fajnym kursem a mianowicie, że Sebastian Vettel znajdzie się w TOP3, co jest bardzo prawdopodobne, gdyż Niemiec bardzo lubi tutaj startować widać to po jego wynikach dwukrotnie tu wygrywał w 2015 i 2017 roku, w 2016 roku był czwarty, w 2018 drugi a w 2019 ukończył wyścig na trzeciej pozycji, jak widać na przestrzeni tych czterech lat tylko raz był poza podium, a poza tym pokrył by mój typ w stu procentach. Niemiec wraz ze swoim kolegą z zespołu powinni mieć minimlaną przewagę na starcie gdyż ruszą na miękkich oponach, więc zapewne mocno zaatakują czołówkę i raczej Leclerc tym razem nie odwali takiej głupoty jak ostatnio za co został  bankowo zbesztany przez sztab Ferrari. A gdyby spadł deszcz to kto wie, Vettel może nawet wygrać bo pokazał się z bardzo dobrej strony na deszczówkach w piątkowym treningu gdzie nikt nie mógł go dojść. A jak to wszystko się ułoży przekonamy się już po 15:10.

Edytowane przez Alibaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie: Nurburgring, Portimao oraz Imola dodatkowymi wyścigami

Przesunięcie startu sezonu wymusiło na F1 organizację rund mistrzostw świata na torach, które nie były wcześniej brane pod uwagę.

 

W ten sposób do łask królowej sportów motorowych wraca niemiecki tor Nurburing, po którym ostatni raz bolidy Formuły 1 jeździły w 2013 roku. Grand Prix Eifelu odbędzie się 11 października.

 

Dwa tygodnie później karawana przeniesie się na portugalskie Portimao, które jeszcze nigdy nie zorganizowało wyścigu Formuły 1.

 

Tydzień później (31 października - 1 listopada) dojdzie zaś do nietypowego, bowiem tylko dwudniowego weekendu wyścigowego na torze Imola. Szczegóły rozegrania Grand Prix Emilii-Romanii w takim formacie nie są jeszcze znane.

 

Ogłoszenie dodatkowych wyścigów zbiegło się z oficjalnym potwierdzeniem przez organizatorów Grand Prix Kanady, Brazylii, USA oraz Meksyku, że nie będą oni w stanie w tym sezonie ugościć Cyrku F1.

 

Na ten moment ogłoszono trzynaście wyścigów, ale nie można zapomnieć o "pewniakach" szykowanych na zakończenie sezonu w postaci Grand Prix Bahrajnu oraz Abu Zabi. Gdy dodamy oba obiekty, dostaniemy piętnaście rund, które władze F1 od kilku miesięcy określały jako minimalną liczbę potrzebnych wyścigów do przeprowadzenia tego wyjątkowego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

GP Toskanii

tor Mugello

 

 

 
 
 
 

nY5nsRH.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F 1 GP Toskanii (Włochy) - Kwalifikacje

 

12.09.2020 15:00, Mugello, 1 okrążenie: 5.245 km

 

GC1jSJEa-GMzkY51H.png
 

mc.ba80e36.pngCharles Leclerc TOP3 kwalifikacji 15,00 Fortuna:n:piąty

 

Zapraszam na kwalifikacje do wyścigu formuły 1 na torze Mugello we Włoszech o GP Toskanii. Do tej pory jeszcze żadne zawody GP nie odbywały się na tym torze, jedyny kontakt bolidów Formuły 1 z Mugello miał miejsce w 2012 i 2020 roku. 8 lat temu były to testy, w których wzięły udział wszystkie zespoły oprócz HRT. Wówczas to Romain Grosjean ustanowił nieoficjalny rekord okrążenia - 1:21.035. Natomiast ostatnia okazja to oczywiście prywatne, przedsezonowe testy Ferrari, które zorganizowało "rozruch" swoim kierowcom po długiej przerwie od aktywności spowodowanej przesunięciem rozpoczęcia sezonu. Ferrari przeżywa ostatnimi czasy dość ciężkie chwile od dwóch GP nie zdobyli choćby punktu, ba mało tego w GP Włoch, żaden z kierowców nie ukończył wyścigu, po kilku okrążeniach swój udział w wuścigu zakończył Sebastian Vettel z powodu awarii hamulców, nieco później swój bolid rozbił Charles Leclerc. Dlaczego więc stawiam na pierwszą trójkę dla Leclerca? A no cóż tak jak wspominałem kierowcy Ferrari testowali swoje bolidy na tym torze tuż przed wznowieniem sezonu, tak więc powinni mieć minimalną przewagę nad resztą stawki gdzie jakby nie patrzył mają już lepsze rozeznanie specyfiki toru. Stawiam na Charlesa gdyż Sebastian w tym sezonie jest cieniem samego siebie, totatlnie mu nie idzie więc wątpię aby tu nagle się przebudził tym bardziej, iż po sezonie odchodzi do Aston Martina. Leclerc musi się wykazać aby byc numerem jeden w swoim zespole na przyszły sezon, powinien on tu się zaprezentować znacznie lepiej niżeli w poprzednich wyścigach czy kwalifikacjach. Oczywiście jesteśmy tu jeszcze przed treningami całej stawki ale mimo to warto spróbować przy takim kursie na Monakijczyka.

Edytowane przez Alibaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
image.png
 

F1 GP Rosji - Wyścig

 

27.09.2020 13:10, Sochi Autodrom, 53 okrążeń, 309.7 km (1 okrążenie: 5.848 km)

 

lxP3gsCr-EchF4mtB.png

fi.d09a924.pngValtteri Bottas wygra 4,20 Fortuna (typ główny):t::t::t:

fi.d09a924.pngValtteri Bottas TOP2 1,57 Fortuna:t::t::t:

 

Zapraszam na wyścig formuły 1 na torze Sochi Autodrom w Rosji o GP Rosji. W ostatnich latach na rosyjskiej ziemi zdecydowanie dominują Mercedesy, ba mało tego odkąd w 2014 roku GP rosji powróciło do kalendarza to na torze w Soczi za każdym razem wygrywał kierowca Mercedesa, czterokrotnie uczynił to Lewis Hamilton a po razie Nico Roberg oraz właśnie Valtteri Bottas. Fin bardzo lubi tu startować udowodnił to wygrywając tu w 2017 roku, natoamiast w 2018 i 2019 musiał ustąpić wyższości tylko Lewisowi Hamiltonowi meldując się na drugim stopniu podium. Przed tym wyścigiem jedno jest pewne wygra samochód Mercedesa kwestia tylko, który buki faworyzują Hamiltona co nie może dziwić bowiem wygrał w tym seoznie sześć z dziewięciu GP, na chwilę obecną ciężko jest tu znaleźć kogoś kto by mu zagroził, Ferrrari ma w tym sezonie poważny kryzys ze swoimi autami i nie liczyłbym na szybką poprawę u nich, z kolei Renaulty i McLareny są jeszcze ciut za słabe żeby powalczyć z Mercami. Ja tu stawiam na lekką niespodziankę i wygraną Bottasa, Hamilton też musi w końcu popełnić jakiś błąd. Dla mniej odważnych do jakiejś taśmy całkiem przyzwoity typ na top2 dla Bottasa po 1,57 warty uwagi.

Edytowane przez Alibaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...