Skocz do zawartości

Przedstawiciel

Grzybek

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem odpowiedniego tematu, żeby to umieścić ale nie znalazłem :p

Dostałem ofertę pracy jako Przedstawiciel Bankowy w jednym z banków, tylko, że teraz jest taki haczyk, że trzeba otworzyć własną działalność gospodarczą? Pracował ktoś z Was już na takiej zasadzie? Mógłby coś więcej o tym powiedzieć?

Szczegóły poznam w środę bo idę na spotkanie z kierownikiem oddziału. Ale chętnie bym wysłuchał co ma do powiedzenia osoba, która może już pracowała jako przedstawiciel, ewentualnie w innej branży ale właśnie w oparciu o własną działalność gospodarczą.

Praca na umowę cywilno-prawną ma swoje plusy i minusy.Ja tak pracuję od 5 lat (nie mam etatu) ;) Tylko jest jeden warunek żeby to się opłacało :p Musisz mieć albo wysoką stawkę godzinową albo przy mniejszych pieniążkach więcej pracować :D

Zakładasz działalność gospodarczą.Wszystko ogarniesz spokojnie w jeden dzień.Pani/Pan w urzędzie miasta Ci wszystko wyjaśni ;)

Na działalności gospodarczej wystawiasz fakturę/rachunek za wykonaną pracę.Sam się rozliczasz z US i ZUS.

Plusem jest to, ze większość swoich wydatków wrzucasz w koszta uzyskania przychodu. W zależności od profilu działalności będą to inne rzeczy.Księgowa którą będziesz musiał wynająć (biuro rachunkowe) Ci powie jakie ;)

Minusy też są ;) Brak urlopu, brak świadczeń socjalnych w pracy i to, że jak nie pracujesz to nie zarabiasz :p (choroba np.)

Koszty miesięczne które musisz ponieść z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej to mniej więcej 1,5 - 2 tyś PLN :) Uzależnione jest to od Twojego miesięcznego przychodu ;)

Jak będziesz dobrze zarabiał a podatek dochodowy będzie rósł (po przekroczeniu progu podatkowego) to będziesz kombinował jak uciec od podatku ;) Najczęściej bierze się samochód w leasing %-)