Skocz do zawartości

Motoryzacja

Pietaszek890

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem cztery ostatnie strony w Gadańcu i nic nie było na ten temat. Wyszukiwarką też nie znalazłem, jeżeli coś jednak jest to najwyżej scalcie.

Jak część już czytała na SB tydzień temu udało się za drugim razem zdać egzamin na prawko. Szczęścia minęło i teraz pora zainwestować w ciągu najbliższych miesięcy w jakieś auto. Jako, że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach mam pytania do tych bardziej zmotoryzowanych i doświadczonych kierowców. Po pierwsze budżet na samochód raczej nie przekroczy 10 tysiaków, a im mniej wydam tym lepiej. Ogólnie jako nowy kierowca będę na razie płacił spore ubezpieczenie, także chciałbym, żeby w podanej kwocie maksymalnej zmieściło się zarówno ubezpieczenie jak i zakup samochodu. Nie mam żadnego upatrzonego autka, ani nawet marki, którą bym preferował. Wiadomo, że auto to rzecz czasem wymagająca naprawy czy wymiany części. Dlatego też szukam marek, których potencjalna wymiana czy naprawa nie będzie ponosiła za sobą olbrzymich kosztów. Auto ma służyć przede wszystkim do poruszania się po aglomeracji śląskiej oraz troszkę po Polsce.

Czekam na Wasze opinie i rady. Fajnie by było jakby obyło się tutaj bez głupich tekstów i 10 bezsensownych odpowiedzi. Potrzebuje konkretnych rad, jak na początku swojej przygody z motoryzacją dobrze ulokować pieniążki.

Z góry dzięki Panowie :piwo1:

co do ubezpieczenia to nie jest to duży problem według mnie, nie musisz ubezpieczać się w jakimś PZU czy innych "drogeriach", skoro auto do 10tys. według mnie w zupełności wystarczy pakiet OC, bo nie widzę sensu wykupywać jakieś inne cuda... takie moje zdanie

co do auta, to jeżeli chcesz się zmieścić w granicach 10k mając w tym wszystkie ważniejsze rzeczy, takie jak ubezpieczenie, rozrząd to myślę, że śmiało możesz patrzeć auto w granicach 8k :))

pytanie co lepiej? benzyniak czy diesel? ile masz zamiar rocznie przejeżdżać?